Kruso Logo
Contacteer ons

arko GmbH

Commerce-platform met eindgebruiker logistiek van 300 winkels

CustomQuake, onderdeel van de Kruso-familie, ontwikkelt op basis van commercetools en fulfillmenttools een cloudgebaseerde en API-gebaseerde, volledig geïntegreerde online winkel voor hussel.de.

Arko, Hussel en Eilles, onder de "Deutsche Confiserie Group" (DCG), hebben samen meer dan 300 winkels en creëren online "glücksmomente" (geluksmomenten) voor hun klanten met hun zoete en speciale producten zoals koffie, thee, taarten, chocolade en snoepgoed.

Simpele Complexiteit

CustomQuake - onderdeel van de Kruso-familie staat voor een efficiënt integratieproject dat meerdere sleutelgebieden beslaat:

  • Headless commerce met commercetools

  • In-store fulfillment via fulfillmenttools

  • Effectief beheer van inhoud en activa via Prismic & Celum

  • Integraties met gevestigde systemen zoals Navision

  • Ontwikkeling van een geavanceerde frontend met Vue.js

De kern van het project was een innovatieve integratie van fysieke winkels voor toekomstige afhandeling van het plukken en verpakken direct op locatie. Deze stap markeert de transformatie van Arko naar digitalisering van zijn kernbedrijfsprocessen, die verder gaan dan traditionele online handel.

Visionaire toegankelijkheid die nieuwe deuren opent

Het doel van het nieuwe online platform was om uitgebreide toegankelijkheid te creëren buiten de grenzen van de fysieke winkels met een doordachte en kosteneffectieve omnichannel-aanpak. Dit initiatief biedt klanten nieuwe mogelijkheden zoals Click & Collect en levering op dezelfde dag, terwijl het ook nieuwe doelgroepen aanspreekt. Het platform biedt niet alleen standaard winkelfuncties, maar ook belangrijke functies zoals een interactieve winkelzoeker, een uitgebreide carrièresectie en een breed scala aan inhoud, van de geschiedenis van het bedrijf tot recepten en meer.

Met vooraf bepaalde productcombinaties en een cadeauconfigurator wordt een oplossing geboden die de wens ondersteunt voor persoonlijk aangepaste keuzemogelijkheden. De gebruikersinterface is ontwikkeld met een focus op eenvoud en gebruiksvriendelijkheid, wat zorgt voor een goede en veilige gebruikerservaring (UX) voor verschillende doelgroepen.

Detailhandel naar een hoger niveau tillen met technologie

In de technische implementatie werd grote nadruk gelegd op design, gebruiksvriendelijkheid, functionaliteit over verschillende apparaten en hoge prestaties op de website. De snelle laadtijd, efficiënte zoekfuncties en filters werden bereikt door consequent de concepten van headless commerce van commercetools toe te passen. Een aanzienlijk deel van de uitdaging bestond uit de technische en data-integratie van vele systeemcomponenten op een volledig servicegerichte manier. Een integratielaag van middleware werd ontwikkeld om gegevensuitwisseling, aankomende evenementen en communicatie te beheren.

Apache NiFi, een krachtig en schaalbaar framework voor dataroutering en -transformatie, werd gebruikt voor de implementatie, en met Google Pub/Sub werden alle gebeurtenissen, zoals updates in de logistieke keten, efficiënt gemonitord en beheerd, inclusief automatische klantmeldingen en statusupdates in het commercetools Merchant Center. De processen en gegevensstromen werden nauwlettend gevolgd en beveiligd.

Arko, Hussel en Eilles bereiken met hun gezamenlijke aanwezigheid op hussel.de de meest moderne vorm van geïntegreerde e-commerce. Een duurzame, robuuste en gemakkelijk uitbreidbare infrastructuur maakt het mogelijk om te focussen op de ontwikkeling van extra klantfuncties zoals een snoep-configurator, een geavanceerde individuele verpakkingsservice en marketing van de winkel met partnerschappen en campagnes.