Kruso Logo
Contacteer ons

Bang & Olufsen.

De wereldwijde e-commerce strategie van B&O tot leven wekken.

Bang & Olufsen is een exclusief lifestylemerk dat is opgericht in 1925 in Struer in Denemarken door Peter Bang en Svend Olufsen. De rijke geschiedenis van het bedrijf, die is opgebouwd rond de niet-aflatende vastberadenheid om producten te creëren die de grenzen van audiotechnologie weerleggen, blijft ervoor zorgen dat het bedrijf een koploper is op het vlak van audio-innovatie. Bang & Olufsen stelt ongeveer 1000 mensen te werk en is aanwezig op meer dan 70 markten.

Uitdaging

Tijdens de lente van 2018 besliste Bang & Olufsen om hun twee belangrijkste productlijnen, B&O Home and Beoplay, te consolideren tot één merk: Bang & Olufsen. Digitaal speelt een centrale rol in hun nieuwe strategie en omvat onder andere het ontwikkelen van een nieuw wereldwijd e-commerce platform dat al hun producten in alle categorieën en prijsklassen bevat. Behalve ambitieuze doelen op het vlak van verkoop en ongeëvenaarde digitale klantenservice, was een centrale KPI de dealers van B&O in staat stellen het platform te gebruiken voor hun eigen sites om zo een consistente merkervaring te verzekeren, overal waar B&O digitaal aanwezig is.

Oplossing

Gedurende een vier maanden durende raadplegingsfase (5 sprints) hielpen we Bang & Olufsen met het definiëren van hun digitale technische strategie en met het maken van een algemene roadmap voor de wereldwijde ontwikkeling en lancering. Dit hield het verzamelen van uitvoerige inzichten in, waarbij we een heleboel interviews afnamen bij stakeholders en documentreviews en systeemanalyses uitvoerden om een hier-en-nu beeld te krijgen van de bestaande technische set-up. Om een diepgaand begrip te krijgen van de richting die B&O wilde uitgaan, organiseerden we een reeks workshops en voerden we allerlei soorten marktonderzoek uit. Op basis van deze inzichten, brachten we de mogelijkheden voor de toekomstige technische set-up van B&O in kaart en prioriteerden we die. We documenteerden alles in een eenvoudige gap-analyse die het hier-en-nu beeld verbond met het ideale toekomstbeeld.

Resultaat

Het eindresultaat was een aanbeveling voor de technische softwarestack, een algemene technische roadmap en een definitie van de initiële MVP, waarbij alle functies die nodig waren voor v1 in kaart werden gebracht. Tot slot verlichtten we het selectieproces voor systeemverkopers. B&O koos uiteindelijk voor een combinatie van commercetools en Contentful als belangrijkste systemen.

Ontmoet het team