Amsterdam
Barbara Strozzilaan 1011083 HN Amsterdam
Nederland+31 10 307 7131info@kruso.nl
Een nieuw wereldwijd corporate platform dat op vier weken werd gebouwd, zorgde voor een onmiddellijke toename van gekwalificeerde leads met 150%.
Cobham Satcom is al meer dan 70 jaar een pionier op het vlak van technologie voor satellietcommunicatie in het maritieme segment en al meer dan 40 jaar op het land. Dankzij een niet-aflatende focus op innovatie, levert het bedrijf oplossingen die ervoor zorgen dat een groot aantal privé- en overheidsbedrijven en privépersonen verbonden zijn op momenten die er echt toe doen.
Door het verkennen van nieuwe technologieën en partnerschappen, ontwikkelt en maakt Cobham Satcom hoogwaardige radio- en communicatieterminals, gateways en systeemoplossingen met als merknamen SAILOR, Sea Tel, EXPLORER en TRACKER.
Tijdens hun groei stond Cobham Satcom voor uitdagingen bij het bereiken van hun potentiële klanten in verschillende segmenten en op verschillende markten. Met een nieuwe wereldwijde corporate website als middelpunt werd het gebruik van systematische digitale leadgeneratie van cruciaal belang voor de toekomstige verkoop- en marketingstrategie van Cobham Satcom. Communicatie moest worden veranderd van een traditionelere bedrijfscommunicatie naar een platform dat via verrijkte content en een sterke call to action kon zorgen voor het genereren van inkomende leads.
Kruso werd gekozen als partner voor dat project en is verantwoordelijk voor de technische ontwikkeling en activatie van het platform.
Snelle marktintroductietijd (time to market) was van essentieel belang voor Cobham Satcom. Daarom kozen we in nauw overleg voor een hyper-agile proces, waarbij we na amper vier weken live zouden gaan met een MVP die de belangrijkste onderdelen bevatte van hun nieuwe website. En dat lukte ons. Sindsdien zijn we nieuwe functies blijven lanceren voor de website en hebben we de oplossing geoptimaliseerd naarmate we meer kennis verzamelden over de klanten van Cobham Satcom.
Om de bijna onrealistische deadline te kunnen halen en bovendien een toekomstbestendige, flexibele en schaalbare oplossing te kunnen leveren, baseerden we onze kernsystemen op een headless systeemarchitectuur en een best of breed technologiestack met Uniform (DXP). Voor hun headless CMS gebruikten we Strapi.
We konden snel van start gaan met Uniform als basis. We begonnen met het verzamelen van gegevens en componenten van hun andere systemen en die te integreren in de interface van Uniform. Het digitale team van Cobham kon op die manier bijna vanaf dag een met de content werken. De technologiestack bestaat, behalve uit Uniform en Strapi, nu ook uit Microsoft Dynamics 365 voor het verzamelen van leads en Segments CDP voor het verzamelen en segmenteren van klantgegevens en het werken met personalisatie en a/b testing. De website is bovendien gebouwd op de recentste Jamstack-technologie die voor snelle prestaties en beveiliging zorgt.
De snelle lancering van de nieuwe wereldwijde corporate website genereert onmiddellijk nieuwe leads. Het zorgde ervoor dat het aantal gekwalificeerde leads steeg met meer dan 150%. Bovendien werd de markintroductietijd verminderd voor nieuwe functies en de interne workflows van het bedrijf zijn efficiënter en gestroomlijnder geworden.
De marketingafdeling van Cobham Satscom is nu eigenaar van het project en zij blijven de digitale strategie volgen door bijkomend activeren en programma's voor klantbetrokkenheid, terwijl de website voortdurend wordt verbeterd. Het project heeft de marketingfocus van Cobham Satcom niet alleen getransformeerd naar een directe en meetbare bron van inkomen, maar het toonde ook de digitale mogelijkheden om de afstand tussen strategie en uitvoering te verminderen door echte agility aan alle andere stakeholders in de organisatie.