Kruso Logo
Contacteer ons

Lakrids by Bülow.

Lakrids by Bülow is een Deense onderneming die veel succes en wereldwijde groei kent.

Johan Bulöw verkocht zijn eerste hoogwaardige gastronomische dropjes op een plein in Svaneke in de zomer van 2007. Een jaar nadien werd Lakrids by Bülow opgericht en het succes verspreidde zich al snel van Denemarken naar de rest van de wereld. Digitale handel speelt een centrale rol voor Lakrids by Bülow. Gedurende de afgelopen drie jaar hebben wij hun wereldwijde groei ondersteunt. De opbrengst van hun online gedeelte nam toe van 5 naar 33 procent en hun conversiepercentage van 2,1 naar 6,8 procent.

Digitale groei

Het groeipotentieel is nog steeds enorm voor Lakrids by Bülow, ook al hebben ze gedurende de afgelopen jaren enorme sprongen gemaakt, vooral digitaal, wat een steeds grotere rol speelt in de toekomstige groeistrategie van Lakrids by Bülow.

Digitaal is niets nieuws voor Lakrids by Bülow, maar naarmate zij groeiden, ontdekten ze al snel belangrijke uitdagingen en beperkingen in hun vorige e-commerce set-up. Het platform was inefficiënt in gebruik en duur en traag om verder te ontwikkelen. Bovendien was er een gebrek aan functionaliteit en stabiliteit.

Als eerste opdracht voor Lakrids by Bülow, voerden we in 2018 een 'replatforming' en revitalisering uit van de gebruikerservaring met als algemene doel het creëren van een goed functionerend wereldwijd e-commerce platform met de hoogst mogelijke conversiepercentages, zonder concessies te doen aan merkervaring.

Digitale groei

Dit losten we in minder dan tien weken op. We hadden een nieuw platform gecreëerd dat bestond uit Umbraco, Ucommerce en Segment als de belangrijkste software-elementen. Het platform is ontwikkeld volgens onze best of breed technologische strategie die zorgt voor een open en modulaire architectuur die uit een aantal losjes gekoppelde services bestaat. Deze technologische strategie werd bewust gekozen door het team en zorgde ervoor dat we het platform efficiënt konden doen groeien naarmate de commerciële en technische behoeften van Lakrids by Bülow toenamen. 

Het was inderdaad een slimme technische keuze want vandaag, twee jaar na de lancering, is de online verkoop explosief toegenomen en vormt die een vitaal onderdeel van de totale inkomsten en de toekomstige groeistrategie van Lakrids by Bülow. Dit gaat natuurlijk gepaard met nieuwe en nog complexere commerciële en technische vereisten voor het komende e-commerce platform van Lakrids by Bülow.

Overtuigende resultaten en toekomstbestendig

In plaats van te beginnen met allerlei alternatieven voor en aanpassingen van de bestaande commerce engine, beslisten we om de oplossing toekomstbestendig te maken door de commerce engine volledig te vervangen door een van de absoluut geavanceerdste en modernste systemen op de markt: de echte headless commerce engine 'Commercetools'. Hoewel dit project redelijk complex is, kunnen we de job snel en op een rendabele manier uitvoeren dankzij onze microservice-gebaseerde 'best of breed' technische architectuur. Die stelde ons in staat om 'alleen' de commerce engine te vervangen, terwijl we de andere delen van de bestaande stack konden blijven verbeteren en ontwikkelen.

We lanceerden het commercetools-platform in maart 2021. Segment werd behouden als datahub en is een belangrijk technisch element in de omnichannel verkoop- en marketingstrategie van Lakrids by Bülow. Segment verzorgt op een eenvoudige en gebruiksvriendelijke manier alle kritische integraties voor de andere bestaande e-commerce gegevens en marketing automation tools van Lakrids by Bülow. We runnen het platform samen met het digitale team van Lakrids by Bülow in een echt partnerschap en we zijn ontzettend trots op de resultaten die we samen hebben bereikt. Gedurende 2020 zijn we erin geslaagd om de enorme digitale groei van Lakrids by Bülow te ondersteunen en te stimuleren. Dit resulteerde in conversiepercentages die ver boven het gemiddelde liggen en meer dan 4000 bestellingen die per dag werden behandeld tijdens piekperiodes.

Results

  1. Online revenue share

    Before: 5%

    Now: 33%

  2. Conversion rate

    Before: 2,1%

    Now: 6,8%

  3. Orders a day

    +4.000 in peak periods