Amsterdam
Barbara Strozzilaan 1011083 HN Amsterdam
Nederland+31 10 307 7131info@kruso.nl
Opschalen van het bedrijf met nieuwe D2C e-commerce oplossing
String Furniture is een veelzijdig Scandinavisch designicoon, gecreëerd in 1949 door de Zweedse architect Nils Strinning. Een tijdloos ontwerp dat te vinden is in de meeste Scandinavische huizen en de rest van de wereld.
In het verleden verkocht String Furniture hun producten via wederverkopers - nooit direct aan consumenten (D2C). Dit stond echter op het punt te veranderen toen we hun nieuwe e-commerce oplossing lanceerden...
De volgende stap was het evalueren van de shortlist met voorstellen vanuit een time-to-market, technologie, kosten en technologische-strategische invalshoek.
Als strategische digitale partner van String Furniture hebben we de klant geadviseerd om de bestaande website te behouden en te combineren met een flexibele en toekomstbestendige headless commerce-oplossing.
Een organisatie die met D2C-verkoop begint, heeft deskundig advies nodig van mensen die dit eerder hebben gedaan. String Furniture heeft heel wat valkuilen ontweken door dat advies te volgen.
We hebben een op microservices gebaseerde laag gebouwd tussen de verschillende systemen van String Furniture en de commerce-oplossing. De microservices zijn Azure Functions, gebouwd met .Net, gebruikmakend van berichtgebaseerde communicatie. Een zeer veerkrachtige en schaalbare oplossing tegen lage kosten.
Door te werken als een cross-functioneel team hebben we een zeer kosteneffectieve oplossing gecreëerd met een extreem snelle time-to-market. We lanceerden de e-commerce site voor de eerste markt, Zweden, al na drie maanden en lanceerden daarna in meer markten.
De visie voor de site was om bezoekers het merk en het trotse erfgoed van String Furniture te laten ervaren terwijl ze hun producten kopen. Het moest zowel inspireren als een verkoopkanaal zijn dat samen een verhaal vertelt. Samen met G-W Studios hebben we een UI en gebruikerservaring (UX) gecreëerd die deze visie volgde, terwijl we rekening hielden met de technische beperkingen.
De transformatie van een puur B2B-bedrijf naar een gecombineerd B2B- en D2C-bedrijf is een belangrijke verandering geweest met verschillende voordelen. Zo zal String nu de eindklantgegevens bezitten, wat hen in staat stelt deze kennis te benutten in productontwikkeling, communicatie en andere klantgerichte gebieden.
Vanaf nu is onze gezamenlijke focus om de verkoop te genereren via een meer marketing- en inspiratiefocuste website, samen met het lanceren van de e-commerce oplossing in meer markten. Dit is slechts het begin van onze samenwerking, aangezien we samen de digitale reis van String Furniture zullen blijven ontwikkelen.