Kruso Logo
Contacteer ons

ESSVE

Verbetering van gebruikerservaring en marktrespons met een modern B2B-platform.

Sinds 1970 ontwikkelt ESSVE producten die onmisbaar zijn in de gereedschapskist van de professionele gebruiker. Met een uitgebreid productassortiment en een sterke positie in de B2B-markt had ESSVE behoefte aan een digitaal platform van dezelfde hoge kwaliteit en betrouwbaarheid als henzelf, om te voldoen aan de veranderende koopverwachtingen van klanten.

De nieuwe agenda voor B2B-commerce

De B2B-klant van vandaag is niet meer zoals vroeger. Ze verwachten dezelfde snelheid, transparantie en gemak als bij B2C – wat betekent dat je je B2B-bedrijfsmodel moet heroverwegen om aan de voortdurend veranderende behoeften van B2B-klanten te voldoen.

Het vorige systeem van ESSVE bood niet de flexibiliteit en aanpasbaarheid die hiervoor nodig zijn, wat leidde tot slechte klantervaringen.

Overstap naar een alles-in-één commerceplatform

Om deze uitdagingen aan te gaan, implementeerde ESSVE het all-in-one platform van DynamicWeb, wat zorgde voor meer consistentie en een duidelijk overzicht van hun digitale activiteiten. Geïntegreerd met hun bestaande ERP-systeem garandeert de oplossing een soepele overgang en verbeterd databeheer binnen de organisatie.

Met deze nieuwe opzet kan ESSVE hun digitale aanwezigheid nu centraliseren en het bedrijf opschalen naar wens. Dit heeft de interne bedrijfsprocessen direct verbeterd. Bovendien biedt ESSVE klanten nu wat ze willen – een persoonlijkere en flexibelere klantreis, met toegang tot het volledige productassortiment en essentiële productinformatie.

B2B-commerce van topklasse

Het all-in-one platform van DynamicWeb combineert PIM, CMS, de commerce-engine en marketing op één plek, waardoor ESSVE alles heeft wat ze nodig hebben in één systeem.

In tegenstelling tot een headless setup is er geen noodzaak om tijd en middelen te besteden aan het integreren van meerdere externe systemen – alles is al verbonden. Dit maakt interne processen gestroomlijnd en efficiënt, vermindert complexiteit en versnelt de time-to-market van nieuwe producten en digitale initiatieven.