Kruso Logo
Contacteer ons

Hultafors Group

Digitale oplossing voor +16 merken

Hultafors Group is een wereldwijd bedrijf met een uniek portfolio van 16 premium merken waarvan de producten worden aangeboden door distributeurs in 70 landen. Het doel is om het werkzame leven van professionele gebruikers te verbeteren door middel van eersteklas producten en oplossingen.

Hultafors Group ontwikkelt innovatieve werkkleding, duurzaam gereedschap en toekomstgerichte oplossingen om professionele gebruikers het beste te bieden op het gebied van functionaliteit, veiligheid, bescherming en efficiëntie.

Een snelle duik in ons partnerschap

Voorbereiden op toekomstige groei

Sinds 1883 is Hultafors een toonaangevend merk op het gebied van handgereedschap. En in de loop der jaren zijn steeds meer merken deel gaan uitmaken van de groep. Snickers Workwear, Kansas, Solid Gear, Fristads en Hellberg Safety zijn slechts enkele voorbeelden.

Met 16 merken en meer in aantocht heeft Hultafors Group zich gericht op het stroomlijnen van de structuur over alle merken heen en was een nieuw technisch landschap nodig dat geschikt is voor het integreren van nieuwe merken - Een efficiënte, slimme en schaalbare weboplossing.

Laten we iets technischer worden

Definiëren van de technische basis

Het doel was om een samenhangende digitale identiteit te creëren voor alle merken. Hultafors Group migreerde langzaam naar een modernere opstelling met een headless CMS. En toen we deel uitmaakten van het project, begonnen we ook de frontend te moderniseren en transformeerden we het naar een meer holistische technische opzet.

Er was geen noodzaak voor een complete herziening van alles. Het heeft simpelweg geen zin om elke twee jaar alles weg te gooien. Daarom werken we met de bestaande PIM-oplossing en CMS-oplossing, maar moderniseren we de dingen die bijgewerkt moeten worden.

Op deze manier bestaat het project uit zowel onderhouds- en bijhoudswerk als het ontwikkelen van nieuwe methoden op verschillende manieren.

Toekomstbestendig maken van de digitale opstelling

We kozen een aanpak waarbij we deze oplossing op een moderne en zeer hoogtechnologische manier hebben gebouwd, maar zonder gevaar, risico of iets dergelijks.

De vorige technische oplossing startte vanuit dezelfde basis, maar werd gepresenteerd op volledig afzonderlijk ontwikkelde websites.

Nu heeft Hultafors Group een grote catalogus van merkwebsites, maar ze zijn op dezelfde technische basis, wat betekent dat we een specifieke functie kunnen ontwikkelen die overal tegelijk zal inslaan. Eenvoudig en efficiënt.

Onze manier van werken met duurzaamheid

We voldoen aan de verwachtingen van onze klanten, maar we zien ook dat steeds meer van onze leveranciers en partners hun duurzaamheidsambities verhogen. Dit stelt ons in staat om onze posities verder te versterken.

- Martin Knobloch, CEO Hultafors Group