Kruso Logo
Contacteer ons

Klint

De moderne manier om verf te kopen.

Sinds de oprichting in 2020 heeft Klint als missie om interieurdecoratie leuker en toegankelijker te maken – met gedurfde kleuren en speelse ontwerpen die mensen helpen ruimtes te creëren die echt als thuis aanvoelen.

Bij Kruso hebben we Klints digitale aanwezigheid versterkt door hun bestaande Centra e-commerceoplossing te migreren en een hecht, doorlopend partnerschap als digitale partner op te bouwen.

Verbetering van Klints digitale platform

We namen Klints bestaande Centra-platform over van een vorige digitale partner en richtten ons direct op het verbeteren van prestaties en gebruikerservaring.

Als een volledig online bedrijf is Klint afhankelijk van een snelle, responsieve platform die een mooie en behulpzame ervaring biedt voor mensen die hun huis willen herinrichten.

Om de gebruikerservaring te verbeteren, introduceerden we gebruikersgegenereerde content en reviews, integreerden productvideo’s en voegden digitale cadeaubonnen toe. We ontwikkelden ook nieuwe visuele modules die Klints producten beter presenteren en direct tot hun klanten spreken.

Met de implementatie van een nieuwe event tracker kan Klint nu beter begrijpen welke functies verder ontwikkeld moeten worden om klanten nog bedre te ondersteunen in hun kleurkeuze. Al met al hebben deze verbeteringen de totale ervaring van online verf kopen inspirerender, intuïtiever en plezieriger gemaakt.

Een eenvoudig, strak en toch krachtig platform

Klints platform is opgebouwd uit een combinatie van Centra voor e-commerce, Storyblok als CMS en een reeks maatwerk-integraties. Centra is ideaal voor direct-to-consumer merken en dankzij de composable architectuur zijn naadloze integraties en gestroomlijnde bedrijfsprocessen mogelijk.

We blijven de oplossing voortdurend doorontwikkelen met nieuwe functies en modules, terwijl we het platform eenvoudig te onderhouden houden en nauw laten aansluiten bij Klints merkstrategie.

Nieuwe smooooth afrekenflow

Het checkoutproces is cruciaal voor de online shopper van vandaag. Het moet eenvoudig, intuïtief en transparant zijn, met alle belangrijke informatie beschikbaar vóór, tijdens en na de levering. En als er iets misgaat, moet het retourproces net zo moeiteloos zijn.

Om aan deze verwachtingen te voldoen, hebben we de afrekenflow vernieuwd met een nieuwe betalingsoplossing van Qliro, wat zorgt voor een naadloze ervaring die aan alle eisen voldoet.

Om Klints belofte van razendsnelle levering waar te maken, implementeerden we ook een pilot met de online dienstenmarktplaats Tiptapp en introduceerden we “Tiptapp Express”. Om het orderproces in de pilot zo geautomatiseerd mogelijk te maken, bouwden we een integratie die realtime Slack-meldingen stuurt naar de teams van Klint en Tiptapp, zodat zij sneller en efficiënter kunnen werken.

Betere prestaties met CI/CD

De vorige site had prestatieproblemen... Dat moesten we oplossen.

Eerst hebben we de integratie met Cloudflare uitgebreid om contentlevering te optimaliseren, wat resulteerde in een snellere en stabielere site. Een directe winst: de deploymenttijd daalde van 35 minuten naar slechts 4. Dat is 8 keer sneller.

Vervolgens hebben we een CI/CD-pipeline opgezet die de volledige workflow automatiseert van code-integratie en testen tot productie. Alles verloopt soepel, efficiënt en met minimale handmatige inspanning.

Het resultaat? Een snellere, betrouwbaardere platformervaring over de hele linie.

Wil je meer weten?