Amsterdam
Barbara Strozzilaan 1011083 HN Amsterdam
Nederland+31 10 307 7131info@kruso.nl
Scan items direct in de app en voeg ze toe aan je digitale winkelwagen.
Inco Cash & Carry is een van de grootste voedselgroothandels in Denemarken, die zowel voedsel als accessoires verkoopt aan bedrijven vanuit hun drie magazijnen.
Sinds 2019 is Kruso de innovatiepartner van Inco op het gebied van digitale transformatie. Op basis van uitgebreide gebruikerstests en innovatieve zakelijke beslissingen hebben we een zelfbedieningsoplossing ontwikkeld die de klantervaring voor Inco's klanten optimaliseert met een scan-en-ga app
De eerste stap naar de scan&go-app was het identificeren van de mogelijkheden voor Incos digitale bedrijfstransformatie. Samen ontwikkelden we een langetermijn, strategisch digitaal veranderings- en investeringsplan, dat in de vorm van dit uitvoeringsproject kon worden gerealiseerd.
Daartoe hebben we een concreet en praktisch doel gesteld:
Een native app-oplossing ontwikkelen waarmee Incos klanten zichzelf kunnen bedienen in de magazijnen direct vanaf hun eigen smartphone.
Met een gebruikersgerichte benadering stelden we onszelf de vraag: "wie zijn de gebruikers en welke behoeften en voorwaarden hebben zij?" Dit stelde ons in staat om het product continu te waarborgen met een focus op Inco's klanten.
En wie kan ons beter op weg helpen dan de mensen die dagelijks contact en interactie hebben met de klanten?
Door een flexibele en agile participatieve ontwerpbenadering betrokken we sleutelpersonen uit de hele organisatie; van technologie-experts tot verkoop, marketing, klantenservice en kassa-medewerkers.
Voorzien van een prototype waren de medewerkers van Inco de eersten die de gebruikerstesten uitvoerden. Met een brede vertegenwoordiging over de klantcontactpunten heen, verkregen we waardevolle inzichten in de voorwaarden en behoeften van de gebruikers, maar ook hoe het product het dagelijkse werk, de interactie en de dialoog van de medewerkers met de klanten kon ondersteunen.
Gebruikerstests werden verzameld, geanalyseerd, verwerkt en uiteindelijk geïmplementeerd door middel van een reeks micro-sprints; test, ontwerpaanpassing, test, ontwerpaanpassing...
Met de app kunnen Incos klanten hun artikelen vanaf hun telefoon scannen, snel zoeken naar meer dan 37.000 producten, betalen via de app, beheren wie van het personeel namens het bedrijf mag winkelen, en facturen en rekeningoverzichten bekijken en versturen via e-mail en sms.
Bovendien biedt de app de mogelijkheid om de inhoud te personaliseren, zodat men aanbiedingen krijgt te zien die relevant zijn voor de gebruiker.
Sinds de lancering in 2022 hebben we de app verder ontwikkeld en voortdurend verbeteringen en nieuwe functies aan de oplossing toegevoegd. Dit gebeurt in constante samenwerking waarbij Inco als bedrijf ook evolueert en nieuwe behoeften heeft en nieuwe mogelijkheden ziet voor hoe zij de klantervaring voor hun klanten kunnen verbeteren.
Dit heeft geresulteerd in een sterke focus op gegevens en inzichten uit klantreizen die een belangrijke zakelijke drijfveer zijn geworden voor de verdere digitalisering van Inco.