Kruso Logo
Contacteer ons

Het jaaroverzicht 2024

Nu het jaar ten einde loopt, voelen we ons bij Kruso zowel dankbaar als ontroerd door alles wat we in 2024 hebben bereikt. Het was een jaar vol nieuwe projecten, nieuwe gezichten en vooral veel plezier. Daarom willen we even stilstaan, ons geweldige team een virtuele high-five geven en enkele van de zaken delen waar we het meest trots op zijn. 

We hebben baanbrekende oplossingen gelanceerd

Samen met Husted Vin hebben we niet zomaar een e-commerceplatform gebouwd – we hebben een digitale wijnwinkel met karakter neergezet, waar klanten letterlijk kunnen proeven van het verhaal achter elke fles. Deze oplossing is ontwikkeld in DynamicWeb, met focus op gebruiksvriendelijkheid, storytelling en een gepersonaliseerde gebruikerservaring. Je kunt er hier meer over lezen. Uiteraard was Kruso ook aanwezig op de E-Commerce Conferentie 2024, georganiseerd door Dansk Erhverv, waar ons werk voor Husted centraal stond. Onze stand was compleet met een wijnvat en proeverijen! 

Al ons harde werk voor deze klant bereikte een hoogtepunt tijdens de DynamicWeb Summit 2024 in Hamburg, waar Kruso en Husted Vin werden onderscheiden met de “Solution of the Year” award voor dit innovatieve digitale platform. 

Digitalisatie bij de overheid

We blijven bijdragen aan de digitalisering van de publieke sector

Ons Nederlandse kantoor is gespecialiseerd in digitale transformatie en agile werkmethoden, en in 2024 hebben deze sterke punten hun waarde bewezen in samenwerking met RIVM – het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. We hebben een transformatieproces mogelijk gemaakt door sterke punten en uitdagingen in kaart te brengen, de communicatie tussen bedrijfs- en ontwikkelingsteams te verbeteren en datagedreven en productgerichte beslissingente integreren. Dit heeft het digitale ecosysteem van RIVM naar een hoger niveau getild en ervoor gezorgd dat ze voorbereid zijn op toekomstige uitdagingen in de digitalisering van de publieke sector.

In Denemarken hebben we ook onze succesverhalen voortgezet met publieke samenwerkingspartners, waaronder de ontwikkeling van een nieuw platform voor Statens IT, dat momenteel wordt uitgerold naar hun uitgebreide klantennetwerk.

AI – verwerken, leren en handelen op basis van externe data

We hebben onze AI-expertise uitgebreid

Met verschillende AI-projecten op onze diverse kantoren heeft Kruso onze expertise verbreed en meer praktische ervaring opgedaan met kunstmatige intelligentie. 

Dit jaar hebben we gewerkt aan een haalbaarheidsstudie voor het Deense parlement (Folketinget) om een chatbot te ontwikkelen die daadwerkelijk handelingen kan uitvoeren namens de gebruiker. Ook hebben we AI-oplossingen geïmplementeerd bij onder andere de gemeente Skive met rek.ai en bij de gemeente Billund met Raffle.ai. 

We hebben wereldwijde bedrijven geholpen om verder te komen op hun reis

We hebben onder meer bijgedragen aan eenvoudigere wereldwijde data-analyse voor ISS, een van ’s werelds toonaangevende aanbieders van facilitaire diensten. Door de implementatie van Piwik Pro leverden we een solide en compliant oplossing voor het verzamelen en analyseren van data in 36 markten.

Ook hebben we Triumph Motorcycles’ digitale aanwezigheid verbeterd. Met de succesvolle lancering van hun commercetools- en Uniform-gebaseerd handelsplatform in de VS hebben we een sterke basis gelegd voor toekomstige groei. Tegelijkertijd zijn we begonnen met een redesign van hun wereldwijde digitale ervaringsplatform in nauwe samenwerking met een lokale designpartner. Toen Black Friday arriveerde, stond Triumph sterker dan ooit met recordbrekende online verkoopcijfers en een betrouwbare e-commerceplatform. Als bekroning van het jaar sloten we af met een intensieve tweedaagse roadmap-planningssessie met Triumph's kernteam in Hinckley, waarmee we de weg hebben vrijgemaakt voor 2025 en daarna.

Kruso heeft nieuwe klanten verwelkomd en nieuwe trajecten gestart

Onder hen is Läkarmissionen, een internationale hulporganisatie die kwetsbare mensen in arme gebieden ondersteunt. Dit is een belangrijke nieuwe partner voor Kruso, omdat we graag een verschil willen maken voor mensen in nood. Ons team in Stockholm kijkt ernaar uit om met het project te beginnen!

In het nieuwe jaar zal Kruso een gloednieuw platform voor hen bouwen in Sanity CMS, en we kijken ernaar uit om de digitale oplossing te onthullen die hen zal helpen om nog verder te reiken.

We vierden ons eerste jaar in Nederland

… Met een spetterend kerstfeest! Het was de perfecte combinatie van feestelijkheden en vakinhoudelijke inzichten, met presentaties van Change Consultant Dave van Herpen en DASA-CEO Rik Farenhorst. Het evenement was tevens de aftrap van onze nieuwe samenwerking met DASA, die ons zal helpen onze vaardigheden op het gebied van DevOps en agile werkwijzen aan te scherpen. 

Dit kerstfeest was het eerste van vele Kruso-evenementen, en wie weet – misschien organiseren we in 2025 iets soortgelijks in Denemarken? 

We hebben ons verdiept in digitale tweelingen

Zoals in Hamburg, waar ons Duitse kantoor werkt aan een digitale tweeling van het centraal station van Hamburg, ontwikkeld voor Deutsche Bahn. De samenwerking is verlengd, zodat we nog meer lagen aan het project kunnen toevoegen!

En als extra waardering voor het getalenteerde team prees de Duitse minister van Transport en Digitalisering onze ontwikkeling van een digitale tweeling van de Köhlbrandbrug in Hamburg in een van zijn toespraken.

We hebben geluisterd naar onze Krusaders

Niets van het bovenstaande was mogelijk geweest zonder onze fantastische Krusaders – ons toegewijde team van digitale enthousiastelingen. In de zomer van 2024 hebben we de tijd genomen om te achterhalen hoe onze medewerkers het liefst werken, en de resultaten verschilden per land. Onze Deense collega’s houden van het hybride model en komen graag zo’n drie dagen per week op kantoor, terwijl onze Duitse collega’s minder vaak fysiek willen afspreken. We hebben hierop ingespeeld door een nieuw, cooler – maar kleiner – kantoor te regelen voor ons Duitse team. Zo komen zij wanneer ze op kantoor zijn terecht in een omgeving die echt inspireert en motiveert. 

Voor iedereen geldt dat sociale interactie de sleutel is tot welzijn. Daarom hebben we “Get Together Monday” ingevoerd, waarbij het hele team elkaar elke maandag fysiek ontmoet. Het geeft ons een fantastische start van de week: we kijken elkaar in de ogen, delen weekendverhalen en plannen de week die voor ons ligt. Tot nu toe is dit initiatief een groot succes – en zijn maandagochtenden allesbehalve saai! 

Bedankt voor 2024 – tot ziens in 2025!

We willen iedereen bedanken die in 2024 deel uitmaakte van onze reis – klanten, partners, collega’s en vrienden. We kijken uit naar 2025, waarin we blijven werken aan digitale ervaringen die echt een verschil maken. Misschien brengt het nieuwe jaar nog meer cases, nieuwe technologieën, nieuwe manieren van werken – en misschien wel een feestje of twee? Eén ding is zeker: we kunnen niet wachten om jullie mee te nemen op onze reis. 

Tot in het nieuwe jaar! 

En we hebben ons geweldig vermaakt