Amsterdam
Barbara Strozzilaan 1011083 HN Amsterdam
Nederland+31 10 307 7131info@kruso.nl
Nu het jaar ten einde loopt, voelen we ons bij Kruso zowel dankbaar als ontroerd door alles wat we in 2024 hebben bereikt. Het was een jaar vol nieuwe projecten, nieuwe gezichten en vooral veel plezier. Daarom willen we even stilstaan, ons geweldige team een virtuele high-five geven en enkele van de zaken delen waar we het meest trots op zijn.
Ons Nederlandse kantoor is gespecialiseerd in digitale transformatie en agile werkmethoden, en in 2024 hebben deze sterke punten hun waarde bewezen in samenwerking met RIVM – het Nederlandse Rijksinstituut voor Volksgezondheid en Milieu. We hebben een transformatieproces mogelijk gemaakt door sterke punten en uitdagingen in kaart te brengen, de communicatie tussen bedrijfs- en ontwikkelingsteams te verbeteren en datagedreven en productgerichte beslissingente integreren. Dit heeft het digitale ecosysteem van RIVM naar een hoger niveau getild en ervoor gezorgd dat ze voorbereid zijn op toekomstige uitdagingen in de digitalisering van de publieke sector.
In Denemarken hebben we ook onze succesverhalen voortgezet met publieke samenwerkingspartners, waaronder de ontwikkeling van een nieuw platform voor Statens IT, dat momenteel wordt uitgerold naar hun uitgebreide klantennetwerk.
We hebben onder meer bijgedragen aan eenvoudigere wereldwijde data-analyse voor ISS, een van ’s werelds toonaangevende aanbieders van facilitaire diensten. Door de implementatie van Piwik Pro leverden we een solide en compliant oplossing voor het verzamelen en analyseren van data in 36 markten.
Ook hebben we Triumph Motorcycles’ digitale aanwezigheid verbeterd. Met de succesvolle lancering van hun commercetools- en Uniform-gebaseerd handelsplatform in de VS hebben we een sterke basis gelegd voor toekomstige groei. Tegelijkertijd zijn we begonnen met een redesign van hun wereldwijde digitale ervaringsplatform in nauwe samenwerking met een lokale designpartner. Toen Black Friday arriveerde, stond Triumph sterker dan ooit met recordbrekende online verkoopcijfers en een betrouwbare e-commerceplatform. Als bekroning van het jaar sloten we af met een intensieve tweedaagse roadmap-planningssessie met Triumph's kernteam in Hinckley, waarmee we de weg hebben vrijgemaakt voor 2025 en daarna.
Onder hen is Läkarmissionen, een internationale hulporganisatie die kwetsbare mensen in arme gebieden ondersteunt. Dit is een belangrijke nieuwe partner voor Kruso, omdat we graag een verschil willen maken voor mensen in nood. Ons team in Stockholm kijkt ernaar uit om met het project te beginnen!
In het nieuwe jaar zal Kruso een gloednieuw platform voor hen bouwen in Sanity CMS, en we kijken ernaar uit om de digitale oplossing te onthullen die hen zal helpen om nog verder te reiken.
… Met een spetterend kerstfeest! Het was de perfecte combinatie van feestelijkheden en vakinhoudelijke inzichten, met presentaties van Change Consultant Dave van Herpen en DASA-CEO Rik Farenhorst. Het evenement was tevens de aftrap van onze nieuwe samenwerking met DASA, die ons zal helpen onze vaardigheden op het gebied van DevOps en agile werkwijzen aan te scherpen.
Dit kerstfeest was het eerste van vele Kruso-evenementen, en wie weet – misschien organiseren we in 2025 iets soortgelijks in Denemarken?
Zoals in Hamburg, waar ons Duitse kantoor werkt aan een digitale tweeling van het centraal station van Hamburg, ontwikkeld voor Deutsche Bahn. De samenwerking is verlengd, zodat we nog meer lagen aan het project kunnen toevoegen!
En als extra waardering voor het getalenteerde team prees de Duitse minister van Transport en Digitalisering onze ontwikkeling van een digitale tweeling van de Köhlbrandbrug in Hamburg in een van zijn toespraken.
Niets van het bovenstaande was mogelijk geweest zonder onze fantastische Krusaders – ons toegewijde team van digitale enthousiastelingen. In de zomer van 2024 hebben we de tijd genomen om te achterhalen hoe onze medewerkers het liefst werken, en de resultaten verschilden per land. Onze Deense collega’s houden van het hybride model en komen graag zo’n drie dagen per week op kantoor, terwijl onze Duitse collega’s minder vaak fysiek willen afspreken. We hebben hierop ingespeeld door een nieuw, cooler – maar kleiner – kantoor te regelen voor ons Duitse team. Zo komen zij wanneer ze op kantoor zijn terecht in een omgeving die echt inspireert en motiveert.
Voor iedereen geldt dat sociale interactie de sleutel is tot welzijn. Daarom hebben we “Get Together Monday” ingevoerd, waarbij het hele team elkaar elke maandag fysiek ontmoet. Het geeft ons een fantastische start van de week: we kijken elkaar in de ogen, delen weekendverhalen en plannen de week die voor ons ligt. Tot nu toe is dit initiatief een groot succes – en zijn maandagochtenden allesbehalve saai!
We willen iedereen bedanken die in 2024 deel uitmaakte van onze reis – klanten, partners, collega’s en vrienden. We kijken uit naar 2025, waarin we blijven werken aan digitale ervaringen die echt een verschil maken. Misschien brengt het nieuwe jaar nog meer cases, nieuwe technologieën, nieuwe manieren van werken – en misschien wel een feestje of twee? Eén ding is zeker: we kunnen niet wachten om jullie mee te nemen op onze reis.
Tot in het nieuwe jaar!