Kruso Logo
Contacteer ons

Versterkende digitale ervaringen.

Bij Kruso geloven we in de transformerende kracht van design. Ons toegewijde team van ontwerpers combineert creativiteit, strategie en technische expertise om uitzonderlijke digitale ervaringen te creëren voor onze klanten. Met een focus op designprincipes die gericht zijn op de gebruiker, streven we ernaar om intuïtieve en visueel aantrekkelijke oplossingen te creëren die het publiek boeien en resultaten genereren.

Een digitaal product moet natuurlijk relevant zijn om een succes te worden. Relevantie alleen is echter niet voldoende voor de drukke en verwende gebruikers die intuïtieve en boeiende oplossingen verwachten. Gelukkig maar! Want dat is net waar een goed design voor kan zorgen.

String FurnitureD2C e-commerce

Wat is een goed design?

Het eenvoudige antwoord is: Een goed design is ontworpen voor echte mensen. Het gedetailleerde antwoord is dat het veel dingen is:

Een goed design past op een slimme manier ingeburgerde conventies toe voor gebruiksvriendelijkheid; conventies die een product zijn van wat de 'digitale cultuur' wordt genoemd. Maar cultuur is niet iets wat je zomaar even creëert. Het vereist een enorme hoeveelheid tijd, middelen en bereidheid om te falen in het cultiveren van de gebruikers – iets wat zelden een goede business case is voor een gewoon Deens bedrijf. Maar gelukkig zijn er digitale koplopers. Er zijn globale koplopers, zoals Google, Apple, Instagram, Spotify en Uber, en Deense koplopers, zoals Digitaliseringsstyrelsen, MobilePay, DR enz. Met hun enorme push creëren zij nieuwe de facto usability-conventies die andere bedrijven kunnen weergeven in hun productdesign en waarmee ze in sync kunnen zijn.

incoB2B retail self-scan app

Een goed design is ook...

Een goed design houdt zich aan duidelijke principes voor navigatie, interactie en communicatie die eenvoudig te ontcijferen zijn. Dit bevordert begrip, inleving en handelen. Het vermindert bovendien de uitkomstenruimte als de gebruiker behoefte heeft aan focus, en breidt die uit voor de gebruiker die op ontdekking wil – of zou moeten – gaan.

Een goed design is esthetisch afgewerkt. Een esthetisch afgewerkt product zal, in vergelijking met een product dat functioneel is uitgevoerd, maar esthetisch zwak is, vaak gezien worden als gebruiksvriendelijker – ONGEACHT of het functioneel zwakker is. De nerderige lezer kan hier meer lezen over The aesthetic-usability effect. Het inlossen van het potentieel in de UX-laag, die in een digitaal product de functionaliteit faciliteert, is dus in hoge mate afhankelijk van de esthetische kwaliteit van de UI-laag. Esthetische attractiveness creëert namelijk aantrekkingskracht en aantrekkingskracht creëert en handhaaft betrokkenheid!

Tot slot is een goed design altijd getest op echte gebruikers – echte mensen dus.

Contact us

Do you have any questions?

Get in touch with Rune Galschiøt.

rpg@kruso.dk

+45 31 31 48 88