Kruso Logo
Contacteer ons

Design creëert ervaringen

Met design als fundament en de gebruiker in het middelpunt, creëren we intuïtieve en visueel aantrekkelijke oplossingen die het publiek boeien en resultaten opleveren.

Digitaal ontwerp met oog voor de gebruiker

Wij geloven dat goed design ontstaat door een duidelijk begrip van de behoeften van de gebruiker. Dit gebeurt door grondig onderzoek en samenwerking, gecombineerd met creativiteit en compromisloos vakmanschap. Vaak resulteert dit in vormgeving en bijna net zo vaak verschijnt het op een scherm. Soms leidt het tot innovatie en bedrijfsontwikkeling. Hoe dan ook, het komt de eindgebruiker ten goede.

Met meer dan 20 jaar ervaring in UX en design, hebben we uitgebreide expertise in het verbinden van behoeften en vraag in het ontwerpproces. Daarom gaan we strategisch te werk en houden we de gebruiker altijd centraal gedurende het hele proces.

WebtoegankelijkheidWij geloven dat toegankelijkheid de basis is van elk goed ontwerp en waarde creëert voor iedereen.

Digitale toegankelijkheid is voor iedereen

Wij erkennen dat wat voor de één werkt, niet per se voor iedereen werkt. Daarom is ons doel om ervoor te zorgen dat al onze digitale oplossingen toegankelijk en bruikbaar zijn voor elke individuele gebruiker, ongeacht hun specifieke behoeften.

Bij Kruso zien we toegankelijkheid niet als een alternatief, maar als een vanzelfsprekendheid. Naast de nieuwe wetten en regels die het bewustzijn hebben vergroot en strengere toegankelijkheidseisen hebben gecreëerd, weten we uit ervaring dat dit de beste manier is om effectievere digitale diensten te ontwikkelen.

In juni 2025 treden nieuwe regels in werking voor de private sector, die veel bedrijven zullen beïnvloeden en hen verplichten om hun digitale oplossingen volledig toegankelijk te maken.

Web accessibility in short

E-commerceWij geloven dat de beste commerce-oplossingen worden gecreëerd door een sterke zakelijke focus, de juiste technologieën en het vermogen om de betrokken personen te activeren.

Klantbelevingen (CX) die zichtbaar zijn op de bottom line

Bij Kruso geloven we in een naadloze klantbeleving. Elk contactpunt maakt deel uit van de totale klantreis – en het digitale is vaak slechts één stap naar het optimale eindproduct.

We werken altijd vanuit een overkoepelende CX-strategie die een consistente en unieke klantbeleving ondersteunt, niet alleen om aan de minimale eisen te voldoen, maar ook om de onderneming vooruit te helpen.

Een geweldige klantbeleving moet zichtbaar zijn in de bedrijfsresultaten! Daarom moeten we de hele onderneming doordenken – zowel digitaal als fysiek.

Onze aanpak voor goed UX-design:

  1. Gebruikersonderzoek

    Zowel kwantitatieve als kwalitatieve onderzoeken worden gebruikt om het gedrag, de behoeften en de wensen van gebruikers te begrijpen.

  2. Gebruikersreis mapping

    Wij brengen de interacties van de gebruiker met een bepaald ontwerp of digitaal product in kaart en krijgen inzicht in hoe de gebruiker de gebruikersreis ervaart.

  3. Prototyping

    We ontwikkelen voortdurend prototypes van een product of dienst, die worden gebruikt om het uiteindelijke ontwerp te testen en verfijnen.

  4. Testen

    Wij testen prototypes altijd via gebruikerstests, die helpen om de gebruikerservaring te evalueren en problemen en verbeterpunten te identificeren.

  5. Co-creatie

    Wij geloven dat de beste resultaten worden bereikt door samenwerking. Co-creatie is een methode waarbij gebruikers en ontwerpers samenwerken om de beste oplossing te creëren die voldoet aan de behoeften van de gebruikers.

  6. Toegankelijkheid

    Wij zorgen ervoor dat het ontwerp toegankelijk is voor alle gebruikers om het bereik en de bruikbaarheid van de oplossing te vergroten.

Maak kennis met onze designexperts:

Digitaal ontwerp moet er ook goed uitzien

Jouw merk moet niet alleen gezien worden – het moet onthouden worden! Dit doen we door een duidelijke identiteit te creëren op basis van sterk UI-design.

Bij Kruso hechten we veel waarde aan intuïtieve en gebruiksvriendelijke interfaces in onze oplossingen. Maar net zo belangrijk als een optimale gebruikerservaring, is dat onze oplossingen ook een esthetische rol vervullen. De digitale identiteit moet de waarden en de merkpersoonlijkheid van jouw bedrijf weerspiegelen en consistent zijn over verschillende kanalen en interfaces.

Door middel van duidelijk gespecificeerde designsystemen bundelen en creëren we de digitale identiteit. Op het snijvlak van technologie en design zorgt het designsysteem voor flexibiliteit en controle, terwijl we jouw merk sneller kunnen aanpassen en opschalen binnen digitale omgevingen.

Wanneer we identiteiten creëren

Wij houden ervan om te executeren. Maar om als merk echt door te breken, is bewustzijn over wie je bent en het vermogen om dat over te brengen essentieel. Zonder een sterke identiteit kun je in alle richtingen uitvoeren, maar toch geen weerklank vinden in de markt of je boodschap overbrengen aan je doelgroep.

Bij Kruso begeleiden we het complexe proces om duidelijkheid te krijgen over wie je bent als merk—zowel in taal als in visuele uitdrukking.

Soms beginnen we helemaal opnieuw. Andere keren gaat het om het "vertalen" van een bestaande identiteit naar een versie die werkt in een digitale context. In beide gevallen is het proces verhelderend en leerzaam.

Wanneer we ideeën ontwikkelen

Design is meer dan alleen formuleringen en vormgeving. Het ontwerpproces kan nieuwe mogelijkheden openen die bedrijven vooruit helpen, houdingen en gedrag veranderen en echte transformatie creëren.

Wij gaan ons werk met een open blik aan en voelen ons thuis in processen waar de weg naar het doel misschien ingewikkeld lijkt, maar waar de winst onbetwistbaar is zodra we daar aankomen.

Echte innovatie is namelijk geen lineair proces. Het gaat op en neer, en soms in rondjes. Maar bij Kruso houden we van achtbanen. Vooral die met loops.

Wanneer we problemen oplossen

Zelfs met de beste voorbereiding kunnen problemen opduiken. Oplossingen converteren niet zoals verwacht. De realiteit verandert en beïnvloedt het consumentengedrag. Organisaties transformeren, en hun digitale werkelijkheid moet mee evolueren.

Het ontwerpproces kan een manier zijn om uitdagingen om te zetten in kansen—om problemen met nieuwsgierigheid te benaderen en ze met creativiteit op te lossen.

Wanneer we ervaringen creëren

Als we voorkeur in de markt willen creëren, moeten we merken bouwen die gebruikers onthouden.

Dat doen we via ervaringen—van de gedenkwaardige visuele basis, via de naadloze gebruikersreis, tot de boeiende interactie. Websites worden gebruikt, maar ervaringen worden gewaardeerd, onthouden en gedeeld.

Lees meer over hoe wij werken met digitaal ontwerp