Amsterdam
Barbara Strozzilaan 1011083 HN Amsterdam
Nederland+31 10 307 7131info@kruso.nl
Met design als fundament en de gebruiker in het middelpunt, creëren we intuïtieve en visueel aantrekkelijke oplossingen die het publiek boeien en resultaten opleveren.
Wij geloven dat goed design ontstaat door een duidelijk begrip van de behoeften van de gebruiker. Dit gebeurt door grondig onderzoek en samenwerking, gecombineerd met creativiteit en compromisloos vakmanschap. Vaak resulteert dit in vormgeving en bijna net zo vaak verschijnt het op een scherm. Soms leidt het tot innovatie en bedrijfsontwikkeling. Hoe dan ook, het komt de eindgebruiker ten goede.
Met meer dan 20 jaar ervaring in UX en design, hebben we uitgebreide expertise in het verbinden van behoeften en vraag in het ontwerpproces. Daarom gaan we strategisch te werk en houden we de gebruiker altijd centraal gedurende het hele proces.
Wij erkennen dat wat voor de één werkt, niet per se voor iedereen werkt. Daarom is ons doel om ervoor te zorgen dat al onze digitale oplossingen toegankelijk en bruikbaar zijn voor elke individuele gebruiker, ongeacht hun specifieke behoeften.
Bij Kruso zien we toegankelijkheid niet als een alternatief, maar als een vanzelfsprekendheid. Naast de nieuwe wetten en regels die het bewustzijn hebben vergroot en strengere toegankelijkheidseisen hebben gecreëerd, weten we uit ervaring dat dit de beste manier is om effectievere digitale diensten te ontwikkelen.
In juni 2025 treden nieuwe regels in werking voor de private sector, die veel bedrijven zullen beïnvloeden en hen verplichten om hun digitale oplossingen volledig toegankelijk te maken.
Zowel kwantitatieve als kwalitatieve onderzoeken worden gebruikt om het gedrag, de behoeften en de wensen van gebruikers te begrijpen.
Wij brengen de interacties van de gebruiker met een bepaald ontwerp of digitaal product in kaart en krijgen inzicht in hoe de gebruiker de gebruikersreis ervaart.
We ontwikkelen voortdurend prototypes van een product of dienst, die worden gebruikt om het uiteindelijke ontwerp te testen en verfijnen.
Wij testen prototypes altijd via gebruikerstests, die helpen om de gebruikerservaring te evalueren en problemen en verbeterpunten te identificeren.
Wij geloven dat de beste resultaten worden bereikt door samenwerking. Co-creatie is een methode waarbij gebruikers en ontwerpers samenwerken om de beste oplossing te creëren die voldoet aan de behoeften van de gebruikers.
Wij zorgen ervoor dat het ontwerp toegankelijk is voor alle gebruikers om het bereik en de bruikbaarheid van de oplossing te vergroten.
Jouw merk moet niet alleen gezien worden – het moet onthouden worden! Dit doen we door een duidelijke identiteit te creëren op basis van sterk UI-design.
Bij Kruso hechten we veel waarde aan intuïtieve en gebruiksvriendelijke interfaces in onze oplossingen. Maar net zo belangrijk als een optimale gebruikerservaring, is dat onze oplossingen ook een esthetische rol vervullen. De digitale identiteit moet de waarden en de merkpersoonlijkheid van jouw bedrijf weerspiegelen en consistent zijn over verschillende kanalen en interfaces.
Door middel van duidelijk gespecificeerde designsystemen bundelen en creëren we de digitale identiteit. Op het snijvlak van technologie en design zorgt het designsysteem voor flexibiliteit en controle, terwijl we jouw merk sneller kunnen aanpassen en opschalen binnen digitale omgevingen.
Design is meer dan alleen formuleringen en vormgeving. Het ontwerpproces kan nieuwe mogelijkheden openen die bedrijven vooruit helpen, houdingen en gedrag veranderen en echte transformatie creëren.
Wij gaan ons werk met een open blik aan en voelen ons thuis in processen waar de weg naar het doel misschien ingewikkeld lijkt, maar waar de winst onbetwistbaar is zodra we daar aankomen.
Echte innovatie is namelijk geen lineair proces. Het gaat op en neer, en soms in rondjes. Maar bij Kruso houden we van achtbanen. Vooral die met loops.
Als we voorkeur in de markt willen creëren, moeten we merken bouwen die gebruikers onthouden.
Dat doen we via ervaringen—van de gedenkwaardige visuele basis, via de naadloze gebruikersreis, tot de boeiende interactie. Websites worden gebruikt, maar ervaringen worden gewaardeerd, onthouden en gedeeld.